2015年3月12日星期四

現實世界

成日都聽到有人講,錢唔係最重要,人生中有其他的東西更加重要。有錢都唔係咩都做得到,錢不能夠買到真愛,不能夠買到朋友,不能買到親情,不能夠買到健康.............

記得上年,在 Facebook 上就曾經有人這樣留言:

"人有錢,買得起車,買得起樓,又唔洗同人爭野,邊會care人地諗咩?有錢佬眼入面好多時得錢字,但又忽略佐人生入面其他重有好多其他野。可能會你話你都傻既,有錢想做咩都得啦,梗係顧掂自己先啦,咁你又同眼中只擔心股市升跌既師奶無咩分別。At least, I will care other ppl, but not just myself. 

如果你只係諗住經濟好,而你又對一個地方慢慢變得唔熟悉都無所謂,其實你依類人去到邊都無所謂。搵到錢咪得囉。"

https://www.facebook.com/90sdairy/photos/a.600743329967051.1073741829.598736490167735/774667105908005/?type=1&theater

唔知係咪學黃子華所講,真心說話用外語講會特別真心,所以呢位仁兄用左英語來講呢?!每次睇返呢幾句的時候,特別感覺到這位仁兄的真心。呢番說話聽起來確實幾有道理,一幅視錢財如粪土的風高亮節,清高得很呢,實在叫人敬佩。相對起來講,小弟我又真係好似滿身銅臭,成日開口埋口都只係識講錢,講回報,講樓價,講股價,講息率。甚至連我都開始質疑自己,我同班日日對住股票機的師奶係咪真係無分別。又或者,我是不是應該學這位仁兄一樣,學識 Care~ 多啲身邊人的看法,而唔係只顧及自己。

呢個問題,其實早在呢位仁兄之前,我都問過自己好多好多好多次,自己是否太過著重錢,而漠視了其他東西呢?

我當時回覆這位仁兄時,給了他這個答案:

"人生中確實不應只有錢,世上還有很多重要的東西。錢絕對不是萬能。可惜的是,長大了,卻發現我們都生活在殘酷的金錢世界裡。甚麼東西都要錢。自己的生活用錢不在說,幫窮人追尋公義,特別是在法治的香港,要錢給律師費,極少的律師會真為公義而不收錢打官司;就連這次學生運動,物資也不是從天而降,而要有心人用真金白銀去買。如果連自己都未能顧好,又何來顧及其他人,沒有能力一切也只是空話。"

其實我一直都想再講多少少。

我唔知道有錢人眼裡係咪只有錢,我亦都唔知道他們的人生為左錢而失去了甚麼。不過,我只知道的是,我們身處的是一個很現實的世界。為了一些東西,當然會放棄了一些東西。不只是有錢人,個個都是這樣。個個都要接受這樣的大自然規則。

有錢人為了錢,可能真係會為左錢而忽略了人生的很多東西。不過無錢人又何嘗不是為了錢,而放棄了人生的很多東西,包括所謂的 "care" 其他人。君不見多少人,每日朝八晚十一,每日營營役役努力工作,為的就是每個月出的那份糧。他們又何嘗不是失去了同親友共聚的時光,何嘗不是放棄了人生的其他東西。

你可能會話人有錢,就唔會理價其他人的想法。這個我不知道,我都未算係有錢,我身邊亦無幾個有錢人。不過調番轉頭諗,無錢人是否就會比有錢人更加懂得照顧其他人的想法呢?這個從我的身邊的人來看又未必,我看到的反而是更加多的是自私自利,更多想著自己的利益。

古人有一句說話,我覺得講得幾好,修身,齊家,治國,平天下。自己都顧唔掂自己,如何去顧及家人;連照顧屋企的能力都沒有,又何以見得有能力去協助國家;不能夠幫助國家,又何以為天下帶來朗朗乾坤,為其他人帶來一個更好的世界。

所以呢位仁兄其實講得無錯,我真係會講梗係要顧掂自己先啦。只有顧掂自己,先不做社會的負累,先可以顧及其他人。未顧掂自己,又何以有能力去照顧其他人。我就寧願我搵多啲錢,為我身邊的人帶來安泰的生活,都總好過全家訓街;先令自己有能力為我喜歡的人帶來溫飽,都好過佢同我一齊靠愛情飲水飽。

其實,班師奶睇股票買股票,無非都係想賺多少少,為左屋企晚餐的時候可以加多味菜,等屋企人食得開心啲。咁樣難道又唔算係為其他人著想?唔通下下要講拯救小店保留回憶,留住昔日時光,叫著要一個香港人的香港,一副大義凜然的模樣先叫做識得為人著想?

講番呢位仁兄的最後一句,其實佢都講得幾啱。我承應我就係依類人,真係去到邊都無所謂,最緊要係搵到食。返到以前祖父母的年代,他們又何嘗不是為了搵食,為了能夠過些安定的生活,而離開了他們熟悉的家鄉,走難來當時較為安定的香港。香港除了新界的那五大原居民之外,基本上個個人的祖輩都做過這樣的決定,難道他們依類人就有問題?

能夠留住熟悉的地方當然係好,不過當生計都成問題了,再熟悉的地方留著又有何用呢?總不能夠將這份熟悉當飯食吧。當然你或者會話,現在香港好差咩,下下都生計,溫飽,有無飯食?咁做人又不能夠只看今朝嘛,還要看著未來嘛。今朝雖好,但難保香港他朝不會衰退。你話係唔係?



12 則留言:

  1. 非常贊同Ricky的觀點,那些視金錢如糞土的更多是人前一套,人後一套,人性的醜陋不可低估。

    回覆刪除
    回覆
    1. 雙重標準,待人從嚴,律己從寬,這才是最可怕。

      刪除
  2. 我也非常贊同。我剛畢業時也曾是那些自以為清高者,幸好後來客觀認清現實,集中做自己能力範圍內能做的事,努力改進自己,而不是跟身邊人再說那些「錢不是萬能」讓自己自我感覺良好的話。數說錢不重要,就好像說「女神/男神」還不是跟普通人一樣會拉屎,自己才不稀罕,說到底只是酸葡萄心理。

    回覆刪除
    回覆
    1. 每個人都想做清高,但 "骯髒" 搵錢的事總要有人去做,不然哪裡有錢買飯食。誰叫我們的世界這麼現實呢。

      刪除
  3. 楊朱有句說話叫做"一毛不拔", 原意是他覺得小恩小惠既施與沒特別效果, 所以不為也, 還有他認為如果人人可以自己理得掂自己, 則天下大治, 不過後來就被孟子抵毀為自己理掂自己是自私自利, 一毛不拔就是弧寒

    現實證明就是富人的施與和窮人所謂的施與對社會的影響有很大的分別, 富人可以改善到社會的生活, 相反呢排有很多既窮人就很有破壞而無創造.

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝塘人兄的分享。你不說也不知道一毛不拔有這樣的意思。

      的確富人未必個個會幫助社會,但當他們要幫的時候,能力比起窮人大得多,更能夠幫到社會。

      刪除
  4. 人有錢就不會care別人,這個論點真奇怪。

    回覆刪除
    回覆
    1. 無錢也不見得特別會 care 其他人。的確是很奇怪的邏輯。

      刪除
  5. D 人酸葡萄0者. TVB 咩? 有錢就會無左其他野? 可以兩者都有架喎!
    靚女又有內在美, 一定好過只有內在美啦! 但周不時會聽到人講, 靚無用, 心地善良至緊要. 其實, 好多靚女又心地善良....只係有班酸葡萄豬扒0者.

    回覆刪除
    回覆
    1. 的確很多時兩者都可以兼有。選擇題咩,只可以揀一定二。跳出框框,其實可以揀晒一同二。想法既野,睇人點諗架姐。要黑心的話,無論富同窮都可以。

      刪除
  6. 「錢唔係最重要」呢句說話真係害人不淺,其實中國人好有智慧,可惜新一代中國文化根底差左,中國人仲講過「貧賤夫妻百事哀」、「發財立品」、甚至「書中自有黃金屋」,不知幾務實,係依家啲人識啲唔識啲je
    講開又講,「高分低能」呢句說話其實差唔多,講真,咁你低分係咪高能先?低分低能我見得仲多,高分高能我都見唔少,可能高分低能同低分高能一樣咁罕見,正如有錢人好多其實唔係靠父幹而係有一定實力

    回覆刪除
    回覆
    1. 中國人的文化真係包羅萬有,博大而精深。多多去接觸,得著不比西方的價值觀差。

      刪除

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...